My wish del 22 -

Vid köksbordet sitter pappa som vanligt och läser tidningen.
- Jane, jag vill prata om din kära lyckstolpe, säger han och klappar på stolen brevid honom. Jag sätter mig ner med en suck. Han sträcker över tidningen till mig och när jag ser sidan vet jag inte vad jag ska ta mig till.
- Förklara... kräver pappa.




Jag sitter och stirrar på tidningsbladet som innehåller en bild på mig och Justin från igår på resturangen, på stranden och när vi försöker ta oss till bilen. JUSTIN ORTROGEN?! Står det med ståra bokstäver som rubrik.
- Förklara, påminner pappa.
- Ähm.. Det finns inget att säga, svarar jag osäkert.
- Är det sant? frågar han strängt - Det som står här!
- Mm, mummlar jag.
- Är du tillsammans med Justin Bieber?! ryter han.
- Pappa ta det lungt, säger jag med hopp om att lunga ner honom.
- NEJ! ANAR DU HUR MYCKET UPPMÄRKSAMHET DET HÄR KOMMER FÅ? TROR DU VI ORKAR MED DET NU NÄR SARA ÄR GRAVID? ATT DU JÄMT SKA VARA SÅ EGOISTISK! skriker han.
- Vänta lite nu! Är Sara gravid?! säger jag förbannat. För nu skulle pappa glömma bort mig helt. All hans tid skulle gå till den nya familjemedlemmen och Sara, eller som om den redan inte gjorde det?
- Jaa! Hon är gravid! Tänk nu, med all uppmärksamhet kommer hon inte få den vila hon behöver! Börja bete dig som du borde du är ju trotts allt snart 17!
- SÅ DU TYCKER JAG ÄR EGOISTISK?! JA, MEN DU DÅ? LIGEGR MED SARA SÅ HON BLIR GRAVID! HAR DU TÄNKT PÅ HUR JAG VILL HA DET NÅGON GÅNG? JAG KAN IALLA FALL BERÄTTA ATT JAG INTE VILL HA NÅGON JÄVLA UNGE SOM SKRIKER DYGNET RUNT! skriker jag upprört, både över att han kallar mig egoistisk och att jag ska bli storasyster.
- Jag trodde du ville det, jag trodde du skulle bli glad. Min önskan var att du att Sara kanske skulle komma närmare varandra istället för att ge varandra mördarblickar. Jag vill bara att du ska var glad, säger han sårat och sjunker ihop på stolen med ansiktet i händerna. Gråter han? frågar jag mig själv.
- Pappa, det var inte meningen att det skulle såra, säger jag men känner mig inte alls ledsen över att han börjar gråta.
- Gå, svarar han som en treåring. Jag suckar och går upp på mitt rum. Jag kommer på att Justin säkert har sätt tidningen så jag tar upp mobilen och slår in hans nummer.
Det går fram två signaler innan han svarar.

- Aa, det är Justin
, säger han.
- Hej Justin det är jag.
Hej älskling, hur mår du idag? frågar han snabbt.
- Det är bra, eller nej det är det inte. Vi är i tidningen! svarar jag.
Vadå sa du? Vad står det? frågar han oroligt. 
- Det står som rubrik, Justin otrogen, citerar jag - Sen är det några bilder på oss från igår.
- Fan! Okej, det är ingen fara, säger han men jag tror han säger det för att lugna sig själv.

- Skäms du? frågar jag lite försktigt.

- Nej, nej, nej! Det är klart jag inte gör! försäkrar han men jag tror på något sätt honom inte.

- Okej, säger jag avvaktande.

- Jane, jag lovar! Har du lust att komma över. Jag åker ju imorgonbitti, säger han ledsett.

- Ja, jag kommer. Puss.

- Puss!


Förlåt för att jag inte har uppdaterat så mycket men var ju på bio igår och idag har jag inte hunnit förän nu ;)

 


Kommentarer
Postat av: ciaRA

åååååååååååå jag vill ha meer skit bra!!

2011-03-23 @ 15:43:09
URL: http://meanyoume?.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0