My wish del 14 -

- Vad blir det? frågar jag när vi sätter oss runt bordet och Sara lyfter på grytlocken.
- Fisk, svarar hon kort och jag grimaserar åt hennes bitchighet och fisken. Jag hatar fisk!
- Okej, svarar jag lika kort.
- Du behöver fisk! säger Sara när jag sitter och pillar i mig riset istället.
- Och varför då? frågar jag.
- Man blir smart, skämtar pappa och Sara skrattar.
- Så ni sitter och säger att jag är osmart? frågar jag irriterat.
- Nej inte alls! skrattar pappa och jag reser mig upp.
- Tack för maten, säger jag och går upp till mitt rum istället.





Några dagar senare.
Justin hade sms:at mig några gånger men jag hade aldrig svarat, jag vet inte varför men det känns bara som om det är bäst att inte träffas.

 

Idag ska jag åka och shoppa med Sofie, hon ska på bröllop och behöver en klänning.

- Jane! Sofie är här! ropar pappa från nerevåningen.
- Jag kommer, ropar jag tillbaka och tar min väska sedan går jag ner.
- Hej Jane! säger hon glatt när jag kommer ner.
- Heej! säger jag och ger henne en kram.

Vi går runt i affärerna i flera timmar utan hitta något och vi är nära på att ge upp.
- Jag orkar inte mer! gnäller jag.
- Vi tar en fika, kom här! säger hon och släpar med mig in på ett café. - Sätt dig här så går jag och köper något, säger hon och visar mig ett bord.
- Okej, säger jag och gör som hon säger. Hon kommer tillbaka med två kaffe latte.
- Här! säger hon och räcker mig den ena.
- Tack, säger jag och börja dricka lite i hopp om att jag snart ska bli piggare.

- Jane, vänd dig inte om! säger Sofie och tittar ner för att dölja ansiktet. Men såklart ska jag vända mig om och se vad jag inte ska se. Och vem ser jag där? Jo, ingen mindre än Justin...och Selena... Jag tittar snabbt bort, precis som Sofie men det är försent för Justin har sett mig.
- Hej Jane! säger han glatt överraskatt över att se mig på ett café långt ifrån där vi träffades för första gången.
- Hej! säger jag och försöker le men det blir bara en grimars. Han går fram och kramar mig och jag ser hur Selena står och granskar mig. Hon harklar sig när hon tycker vi kramats för länge.
- Det här är Selena, säger han och presenterar henne.
- Justins flickvän, tillägger hon och jag får en klump i magen. Jag tar några djupa andetag och jag kan se hur Justin tittar oroligt på mig.
- Hej Selena, säger jag och sträcker fram handen - Jag heter Jane.
- Hej Jane, säger hon och tar min hand. Sofie sitter tyst på sin plats och jag önskar jag var henne just nu.
- Hur är det med dig? frågar Justin och han ser ganska besvärad ut.
- Det är bara bra. Själv då?
- Jo, det är bra, säger han.
- Jane, vi måste skynda oss nu, vi börjar få lite bråttom, ljuger Sofie och Justin och Selea kollar på henne som om dem inte har märkt henne innan.
- Ja, oj, det har vi, håller jag med för jag vill bara bort från Justin just nu.
- Hej då! säger vi två i mun på varandra och skyndar oss därifrån. Jag andas ut och vi återgår till sökandet av Sofies klänning.

När vi ska lämmna köpcentret ser jag Justin och Selena stå och kyssa varandra och jag har lust att bara gå fram och slå till honom.
- Kom nu Jane, säger Sofie som om hon kan läsa mina tankar. Jag ser hur Justin slänger en blick åt vårt håll, jag vet inte om han ser mig men han avslutar kyssen iallafall.


Sorry om jag hoppar lite mycket i tiden... Men annars blir det inte så roligt för då kommer det aldrig hända något. Men nu är det färdig hoppat för ett tag :)
Btw, gillar ni bloggen så sprid gärna vidare! :D
FÅR JAG 4 KOMMENTARER SÅ FÅR NI 15 IDAG OCKSÅ!!!


Kommentarer
Postat av: Justin Bieber story

SKIT BRA!! HELT KLART BÄSTA HITTILS!! :D

2011-03-03 @ 19:55:48
URL: http://ajustinbieberstory.blogg.se/
Postat av: Jenny

SKIIITBRA ! :)

2011-03-03 @ 20:49:28
Postat av: Tilda

mer <3

2011-03-03 @ 20:50:07
URL: http://tilldas.devote.se
Postat av: m-e-r

mer. typ nu. skulle va awesome.

stekarN.

2011-03-03 @ 21:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0